2011XXXfinal.jpg      

【設計】War of Horn : Origins  獸角戰爭:起源

 

      從一個月前,我就在開始繪製這個作品。剛開始的時候以為和跟平常的作品一樣,大概四五天,頂多

十天就可以解決了。萬萬想不到,這次的作品,花了接近40天才完成這張作品,犧牲了多少個晚上的睡

眠時間與玩樂的時光(不過白天還是睡了五六個小時...)

    Since last month, I've start to draw the greatest masterpoece!!!. In the beginning, I thought it's a easy 

job, but I almost spent 40 days to finish it!!! I sacrificed so much time of sleeping and funs. 
 

20110810.jpg 
2011XXX2.jpg 2011XXX3.jpg  

 

      還記得,開始的草稿是在Starbucks隨手一畫的,那時候,只是想要畫一張像是復仇者聯盟一樣的海

報,但是這場像是魔戒的旅程就展開了,草稿上只畫了十幾個角色,為了增加畫面的可看性,而畫了很多

新角色和舊角色的重新設計。

 

      I still remember that when I drew the sketch, I was studying at Starbucks. I didn't know the process is

 as hard as the journey of "The Lord of the Rings". In order to make the drawing plantful, I not only created 

some new characters but also modified few old characers.

 

 

2011XXXs.jpg  

 

      畫好線稿以後,以為後來的上色會比較快,但是我又萬萬的想不到,原來上色才是艱難的開始。雖然

不用話的很精準,但是要表現的很有質感,也是讓我絞盡腦汁!我大概有好幾天的晚上看著參考資料看到

睡著吧,不過也是為了刺激靈感,我也將JOJO冒險野狼從第一集一口氣看到現在八十幾集了吧!(恩,看

來我瞭解到為什麼我可以畫這麼慢了,喂!)

 

      後來的背景我一修改在修改,雖然大體不變,但是細節、架構以及所使用的元素也都不太一樣。加上

我不知道為什麼,本來明明設計大小是100X60,畫到後來居然變成125X75??? 難道他也會長大?也畫了

大概有兩百個圖層吧(連我自己都覺得很扯!)

 

     After the outline, I thought color it will be quickly, but the really hardest part was just coming. Although 

coloring doesn't need too exact, still made me crazy. Beside, auring these days, I was sleeping on my chair 

when I read the material which I looked up. 

    Moreover, the background was modified again and again, but the detials, constructions and concepts are 

different. Beside, I have no idea why the size is from 100X60 to 125X75 (cm). Maybe he is growing up,

hahaha...

 

 

2011a.jpg 螢幕快照 2011-09-19 下午8.45.49.png 

 

 

      圖案的部份大概在前幾天就完成了,但是我後來又是設計師心態作祟,開始覺得要設計一下 LOGO,

又搞了我一兩天的晚上去誠品偷拍,應該說是資料收集。但是白癡的是我最後還是選用手寫的方式完成,

連我自己都想給我阿力固了,不知道為什麼要兜一大圈,然後最後卻選用一開始的草稿?

 

2011xxxLOGO.jpg  

螢幕快照 2011-09-19 下午8.47.34.png

 

 

      總之,這份作品應該算是我有史以來繪製最久,而沒有半途而廢的作品吧。我也計畫將他印製成畫布

的材質來販售,或是其他方式給想要收藏的人一個收藏的機會。不過我要先決定畫布的尺寸大小,如果用

原尺寸應該很霸氣,但是價位應該也不低,因為我少量印製。咩豆我會先自己印來看看有沒有嚴重色差後

,再通知有喜歡的人,請各位靜待通知。

 

      另外,為了方便通知大家新作品的發表,我也設立了粉絲專業,就麻煩大家幫忙宣傳一下,我也已經

想好之後的活動,所以快來加入吧!!!啊啦啊啦啊啦啊啦啊啦啊啦啊啦啊啦!

 

    Shortly, following is my fans page on Facebook, if you like my work, just click like at there. I will update 

blogs and some activities. By the way, if you have much interesting on the drawing and wanna buy it, I'm 

planing to print on canvas. I will announce the news on FB asap!!! See ya!!! 

 

[ War of Horn 獸角戰爭 ] FACEBOOK 粉絲專業

 

螢幕快照 2011-09-19 下午8.46.16.png 

arrow
arrow

    Madow 發表在 痞客邦 留言(5) 人氣()